top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תד"ר לילך הקר-אביאל, DVM

6 טיפים לחיפוש מידע רפואי וטרינרי ברשת

כאשר אנו מחפשים ברשת אחר מידע רפואי הנוגע לחיית המחמד שלנו, עלינו לוודא כי אנו ניגשים לקרוא מידע מדוייק ממקור מהימן, לכן אני משתפת אתכם ב-6 טיפים חשובים בנושא:

1) נותן המידע הוא וטרינר – בנושא רפואי, עלינו להיות בטוחים כי הכותב הוא בעל ידע רפואי מוסמך, כלומר וטרינר בעל רשיון לעסוק ברפואה וטרינרית.

2) בדיקת מספר מקורות מידע – תמיד מומלץ לשמוע/לקרוא דעות של מספר וטרינרים באותו נושא. מקור אמין ויעיל הוא אתר הבית של המרפאה הוטרינרית. ניתן לגלוש למספר אתרי מרפאות ולקרוא את המידע המופיע באתר לגבי נושא מסויים. כאשר מידע רפואי ברמה גבוהה לרוב יופיע עם מרכאות ציטוט או מראה מקום למאמרים המבססים את המידע הרפואי המוצג.

3) שמירת קולגיאליות - וטרינר אשר מספק מידע מקצועי אינו אמור לבטל או להשמיץ קולגות אשר חושבים אחרת ממנו, גם אם מדובר במידע "פורץ דרך", על הוטרינר להציג את המידע החדש באופן עינייני ולא בצורה שמראה כי כולם חוץ ממנו טועים...ותמיד מומלץ להטיל ספק בעצה רפואית אשר פוגעת בחיית המחמד.

4) להמנע מפיתויים- למשל כותרות "קליטות" וממידע שמרגיש לנו ככותרת בעיתון רכילות. גם אם המידע המוצג נראה לנו מדהים, יש להקשיב לאינטואיציה הפנימית ולנורות האזהרה שנדלקות לנו.

5) זכרו כי המידע המופיע ברשת, כמעט לרוב, אינו מידע רפואי מאושר אשר מבוסס על מחקרים רפואיים, אלא על דעה אישית של המפרסם. ועדיין, כל עוד המפרסם הוא וטרינר ברשיון לעסוק ברפואה וטרינרית, לרוב המידע שהוא בוחר להציג אמור להיות מקצועי שכן הוא מייצג את המוניטין שלו. אף וטרינר אינו מעוניין לסכן את הרשיון שלו לעסוק ברפואה וטרינרית, לכן אמור להקפיד על המידע אותו בוחר להציג.

6) חבר טלפוני – כל עוד אותו חבר הוא הוטרינר המטפל של חיית המחמד שלכם...חשוב להתייעץ עם הוטרינר הפרטי שלכם אודות מידע אשר קראתם ברשת ולשאול שאלות שעולות בעקבות כך. רוב הוטרינריים יישמחו לענות, להסביר ולפרט לגבי ההמלצות אותן קראתם ברשת ואף יכולים להציע הצעות ספציפיות לחיית המחמד שהם מכירים ותחת טיפולם.






35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page